Концерн BASF: високі результати за підсумками 2011 року та амбітні цілі на 2012 рік

За підсумками 2011 р. концерн BASF значно перевершив рекордні показники 2010 року за обсягами продажів і доходів, і знову вийшов на високі показники прибутку на вкладений капітал. У порівнянні з 2010 р. продажі виросли на 15% - до 73,5 млрд. євро. Всі регіони внесли свій внесок у збільшення продажів. Величина прибутку від основної діяльності (EBIT) до обліку спеціальних статей склала 8,4 млрд. євро (приріст на 4%), а показник EBIT збільшився майже на 11% - до 8,6 млрд. євро.

Виступаючи на щорічній прес-конференції, голова Ради директорів BASF д-р Курт Бок сказав: `2011 рік став дуже успішним для концерну BASF. Відповідно, ми не відмовляємося від своєї політики підвищення дивідендів, і пропонуємо загальним зборам затвердити виплати в розмірі 2,50 євро на одну акцію. Це на 0,30 євро, або на 13,6% більше в порівнянні з попереднім роком `.

В IV кварталі обсяг продажів склав близько 18,1 млрд. євро - це вище, ніж рік тому, і вище, ніж в 3 кварталі 2011 року. Разом з тим, уповільнення темпів економічного зростання протягом року відбилося на показнику EBIT (до обліку спеціальних статей), який знизився на 14% порівняно з четвертим кварталом 2010 р. - до 1,5 млрд. євро. Тенденції, що спостерігалися на початку другого півріччя, збереглися до кінця 2011 року. Клієнти стали обачнішими підходити до закупівель, знизили обсяги своїх товарно-матеріальних запасів, і відклали нові замовлення в очікуванні можливого економічного спаду, здатного привести до зниження цін.

Головний фінансовий директор концерну BASF д-р Ханс-Ульріх Енгель зазначив стійкість потоків грошових коштів від основної діяльності. `Даний показник досяг 7,1 млрд. євро, що перевершує високий рівень, досягнутий роком раніше`, - сказав він. Крім того, збільшилися показники чистого прибутку. Розширення бізнесу і підвищення цін призвело до збільшення обсягу фінансових коштів, `пов`язаних` у вигляді чистого оборотного капіталу.



Виплати, пов`язані з власністю, устаткуванням та нематеріальними активами (капітальні витрати), склали 3,4 млрд. євро, що перевищило рівень минулого року на 862 млн. євро. У число проектів, пов`язаних зі значними капітальними витратами, реалізація яких була почата в 2011 р., увійшли: розширення підприємства BASF в Нанкіні, КНР, будівництво заводів з виробництва метиламіну в Гейсмара, шт. Луїзіана, і олеуму в Антверпені, Бельгія, а також розширення європейської мережі газових трубопроводів.

Прогнози на 2012 р.
При підготовці прогнозу на 2012 р. фахівці BASF виходили з таких економічних умов:
Економічне зростання на світовому ринку зберігається на рівні 2011 р. (+2,7%)
Істотне зростання виробництва хімічної продукції (за винятком лікарських препаратів) (+ 4,1%)
Середньорічний курс обміну 1,30 дол США / 1 євро
Середньорічна ціна на нафту (Brent) - 110 дол США / барель

Курт Бок зазначив: `Ми вважаємо, що, незважаючи на слабке зростання на початку 2012 р., протягом року показники поліпшаться. Існуюча на ринку невизначеність, пов`язана з кризою суверенного боргу, перш за все, в Європі та США, знижує очікувані темпи зростання. Позитивне розвиток хімічного ринку знову очікується в основному за рахунок ринків країн, що розвиваються.

BASF планує збільшити обсяг виручки без врахування впливу операцій з продажу та купівлі активів. Концерн планує перевищити рекордні показники виручки і EBIT (без урахування одноразових статей) 2011 р. планові показники прибутковості концерн розраховує досягти в тому числі за рахунок відновлення видобутку нафти в Лівії, а також зростання обсягів хімічного бізнесу.

У 2012 році концерн BASF планує збільшити обсяг вкладень в НДДКР до рівня 1,7 млрд. євро (2011 р. - 1,6 млрд. євро).

Курт Бок зазначив: `У 2012 р., як і раніше, ми плануємо добитися високого показника прибутковості в розрахунку на вартість капіталу. Можливо, що в першій половині 2012 р. ми не зможемо показати настільки ж високі результати, що і в перших двох кварталах 2011 р. У той же час у другій половині ми сподіваємося перевершити результати попереднього року `.

Підсумки IV-го кварталу: зростання продажів майже в усіх сегментах
У сегменті хімікатів зростання цін у всіх підрозділах привів до збільшення показників продажів в четвертому кварталі 2011 року. Крім того, позитивно позначилася передача бізнесу з випуску стірольний продукції в структуру спільного підприємства Styrolution - оскільки реалізація етилену даному СП з 1 жовтня 2011 р. стала враховуватися за статтею `продажу третім сторонам`. Внаслідок послаблення попиту і поточного подорожчання сировинних матеріалів прибуток EBIT до обліку спеціальних статей знизилася в порівнянні з 4 кв. 2010 року. В цілому за 2011 р. продажі в сегменті хімікатів виросли на 14% - приблизно до 13 млрд. євро, а EBIT до обліку спеціальних статей - на 6% (до 2,4 млрд. євро).

Незважаючи на зниження обсягів реалізації за основними лінійкам продукції, надходження від продажів в сегменті пластмас збільшилися за рахунок підвищення цін, яке торкнулося, головним чином, спеціальних найменувань полімерів. Що стосується підрозділу інженерних пластмас, то тут зростання попиту в Північній Америці (в першу чергу - з боку автомобілебудівних компаній) компенсував падіння обсягів у країнах Європи та Азії. Показник EBIT до обліку спеціальних статей помітно знизився, це було обумовлено зменшенням маржі внаслідок ослаблення попиту і збільшення витрат на сировину (особливо на толуілендіізоціанат). В цілому, за підсумками 2011 р. продажі в сегменті пластмас зросли на 12% - приблизно до 11 млрд. євро, у той час як EBIT до обліку спеціальних статей знизився на 1,2 млрд. євро в порівнянні з високим торішнім рівнем.

У сегменті спеціальних продуктів зафіксований 19%-ве зростання продажів у порівнянні з відповідним кварталом минулого року. Цей результат був досягнутий завдяки інтеграції бізнесу компанії Cognis, а також через зростання цін на продукцію всіх підрозділів. Зниження обсягів реалізації, що склало близько 6 відсотків, торкнулося, перш за все, підрозділ продукції для паперової промисловості та підрозділ спеціальних хімікатів. Прибуток EBIT (до обліку спеціальних статей) впала на 25%, що було обумовлено двома причинами: витратами на інтеграцію бізнесу Cognis і зменшенням маржі в зв`язку з інтенсивною конкуренцією. В цілому за рік продажі в цьому сегменті збільшилися на 28% - до 15,7 млрд. євро, а показник EBIT до обліку спеціальних статей досяг 1,7 млрд. євро (приріст на 11%).

Обсяги реалізації в сегменті функціональних рішень зросли на 6% на тлі зростаючого попиту з боку автомобілебудівників на каталітичні нейтралізатори вихлопних газів та автомобільні покриття. Пожвавлення попиту в будівельній галузі виявилося незначним, і торкнулося переважно Північної Америки і азіатських ринків. Продажі в 4 кварталі в порівнянні з аналогічним періодом 2010 року зросли на 12 відсотків. Прибуток EBIT (до обліку спеціальних статей) збільшилася більш ніж удвічі - завдяки хорошим результатам, досягнутим в підрозділі каталізаторів і підрозділі покриттів. За підсумками 2011 року в цілому обсяг продажів в сегменті функціональних рішень склав 11,4 млрд. євро (+ 17%), а EBIT до обліку спеціальних статей - 559 млн. євро (+ 20%).

За підсумками 4-го кварталу продажі в сегменті рішень для сільського господарства дещо знизилися в порівнянні з аналогічним періодом попереднього року. Це було пов`язано, зокрема, з оптимізацією портфеля пропозицій, а також з попередніми закупівлями замовників з Південної Америки, виконаними протягом третього кварталу. Продажі в Європі в кінці року отримали підкріплення від позитивної динаміки бізнесу у Франції; що стосується Північної Америки, то тут збільшилися надходження від реалізації фунгіцидів. Показник EBIT до обліку спеціальних статей залишився приблизно на торішньому рівні, незважаючи на зростання фінансування науково-дослідної діяльності та збільшення комерційних витрат. Підсумок 2011 року: продажі виросли на 3% (до 4,2 млрд. євро), а EBIT до обліку спеціальних статей - на 8% (до 810 млн. євро).

У сегменті нафти і газу відзначено збільшення продажів на 33 відсотка. Воно було пов`язане із загальним подорожчанням енергоносіїв, а також зі збільшенням обсягів реалізації в підрозділі торгівлі природним газом. В середині жовтня поновилася робота на нафтових родовищах в Лівії. Темпи нафтовидобутку тут спочатку складали 20.000 барелів на добу, а до кінця року зросли до 60.000 барелів на добу. У четвертому кварталі показник EBIT до обліку спеціальних статей в даному сегменті зменшився на 4% - через зниження показників видобутку нафти в Лівії в порівнянні з попереднім роком. Втім, падіння обсягів було частково компенсовано за рахунок подорожчання `чорного золота`. За підсумками 2011 року в цілому продажі в сегменті нафти і газу зросли на 12% (до 12,1 млрд. євро), а EBIT до обліку спеціальних статей `втратив` 13%, знизившись до 2,1 млрд. євро.

У сегменті `Інші` було відзначено падіння обсягів продажів на 30%, викликане передачею бізнесу з виробництва стірольний продукції в структуру спільного підприємства Styrolution, починаючи з 1 жовтня 2011 р. У фінансовій звітності частка BASF в цьому спільному підприємстві відображена як акціонерний капітал. Таким чином, стирольна продукція увійшла в статистику з продажу та прибутків сегмента `Інші` лише частково, тобто за перші дев`ять місяців 2011 року. У четвертому кварталі EBIT до обліку спеціальних статей зріс на 128 млн. євро, що відображає надходження від угоди з відчуження стирольного бізнесу (593 млн. євро). В цілому за 2011 р. продажі в цьому сегменті збільшилися до 6,3 млрд. євро. Показники прибутку - як EBIT до обліку спеціальних статей, так і EBIT - залишилися негативними, але покращилися в порівнянні з попереднім роком (відповідно -648 і -404 млн. євро, -707 і -178 млн. євро).
Думка редакції може відрізнятися від думки автора.
Ідентифікатор: 9788