Ціни на металобрухт на світовому ринку продовжують повільно знижуватися

Ціни на металобрухт на світовому ринку продовжують повільно знижуватися

Коли на світовому ринку сталі спад, то й металобрухту ніяк не втриматися на колишніх позиціях. У квітні ціни на брухт продовжували повільно знижуватися на основних ринках через недостатній попит. Вже більше місяця найбільші покупці цієї сировини не проявляють суттєвої активності, через що постачальникам, в яких у зв`язку з настанням весни збільшилися збори брухту, доводиться йти на поступки.
Найслабшою ланкою світового ринку металобрухту продовжує залишатися Західна Європа. Переважна більшість міні-заводів у регіоні працюють з неповним завантаженням потужностей внаслідок спаду на ринку довгомірного прокату. При цьому, металурги не очікують ніяких змін на краще і тому обмежують закупівлі сировини. Багато компаній ще не вичерпали запаси, зроблені на початку поточного року.
У квітні котирування на металобрухт в ЄС опустилися ще на 10-20 євро за т в порівнянні з попереднім місяцем. Вартість матеріалу Е3 (HMS № 1 & 2) скоротилася до 300-310 євро з доставкою в Південній Європі і 320-330 євро за т в Німеччині та Франції. До Італії почав надходити американський брухт по $ 450-455 за т CFR, що приблизно еквівалентно 312-316 євро за т.
Європейські трейдери, багато з яких мають значні надлишки матеріалу, відкрили `дешевий розпродаж`, орієнтуючись на Туреччину. Деякі партії брухту HMS № 1 & 2 (70:30) пропонуються навіть дешевше $ 420 за т CFR, хоча постачання більш якісного матеріалу (80:20) і А3 з Росії та Румунії здійснюються з розрахунку $ 430-450 за т CFR. У принципі, попит на брухт у Туреччині обмежений, тому що через спад на близькосхідному ринку довгомірного прокату ряд виробників скоротили випуск. Тим не менш, металурги користуються доброю можливістю для закупівлі сировини за відносно низькою ціною.
Крім Туреччини та Єгипту, де у квітні також поновилися закупівлі імпортного металобрухту, європейські експортери зацікавилися ринками Індостану, де попитом користується шредірованний матеріал за ціною до $ 480 за т CFR. Втім, у цілому в Східній Азії попит на брухт також залишає бажати багато кращого. Практично не проявляють активність китайські компанії, а тайванські і корейські споживачі купують, в основному, американський матеріал в контейнерах по $ 450-460 за т CFR.
Японські трейдери на початку квітня скинули ціни на брухт до $ 435-440 за т CFR, сподіваючись, що дешевизна матеріалу допоможе покупцям подолати страх перед радіацією. Ця політика виявилася вірною: в останні дні попит почав збільшуватися, що дозволило японцям підняти ціни на Н2 до $ 450-460 за т CFR Корея.
Правда, на японському ринку металобрухту колишній надлишок пропозиції швидко перетворюється на дефіцит. Багато автомобільних та машинобудівні заводи країни призупинили роботу або знизили завантаження потужностей. У зв`язку з цим надходження промислового брухту різко скоротилися. Компанія Tokyo Steel Manufacturing, яка весь березень знижувала закупівельні ціни на металобрухт, оголосила про двох підвищеннях поспіль, з 8 і 12 квітня, у розмірі 1000 ієн за т кожне.
Американський ринок брухту поки відносно стабільний. У квітні практично не змінилися внутрішні ціни на Середньому Заході, хоча на східному узбережжі матеріал подешевшав через низькі обсягів експорту. Трейдери, при цьому, не втрачають оптимізму. За їхніми словами, зниження експортних котирувань на початку квітня дозволило повернути на ринок частина покупців.
У принципі, поки що падіння цін на брухт на світовому ринку має досить помірний характер. У порівнянні з піком на початку лютого вартість матеріалу зменшилася менш ніж на 15% і лише ненабагато поступається максимальному рівню минулого року ($ 460-470 за т CFR). Потенційно світовий ринок металобрухту в поточному році залишається дефіцитним: один Китай, за деякими прогнозами, потребує 8-10 млн. т імпортного матеріалу, та й Туреччина за перші два місяці 2011 імпортувала майже 3,3 млн. т, перекривши показники аналогічного періоду річної давності більш ніж на 45%.
Основна проблема ринку полягає в даний час в нестачі попиту, і тут Далекий Схід виглядає набагато перспективніше кризового Ближнього. Судячи з усього, ціни на металобрухт в Азії ще до кінця квітня можуть знову піти вгору завдяки активізації попиту, хоча в Середземномор`ї спад, швидше за все, буде більш тривалим.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8770