На дах київського стадіону підтягнуть ванти, вагою 765 тонн

На дах київського стадіону підтягнуть ванти, вагою 765 тонн

Сьогодні стартував другий етап підготовки навісу Національного спортивного комплексу `Олімпійський` - монтаж унікальної вантової системи покриття над трибунами стадіону.

Конструкція покриття НСК `Олімпійський` вважається надскладною з точки зору інженерних рішень. Найбільший у світі мембранний дах над трибунами стадіону утримуватиметься за допомогою надміцних тросів, або вантів.

Про це заявив сьогодні під час прес-конференції, присвяченій старту `вантовому етапу`, заявив директор НСК `Олімпійський` Жітесс Аркіссандаш. За його словами, період підготовки до монтажу і розкладки вантів займе близько місяця. Монтаж вантової системи завершиться орієнтовно 1 січня 2011 року. Саме тоді НСК `Олімпійський` набуде свого проектного вигляду.

До виготовлення та монтажу конструкції покриття українською підрядною організацією залучені компанії зі світовим ім’ям `Брайдон Інтернешнл Лтд.` (Велика Британія), `Хайтекс` (Німеччина) та `Саренс НВ` (Бельгія). Англійська фірма постачає троси, канати та з’єднання, німецька – надміцне мембранне покриття, а компанія з Бельгії забезпечує роботу важких кранів `бігліфт` та спеціального обладнання.

Як підкреслили представники `Брайдон Інтернешнл Лтд.`, загалом вантова система, яка утримуватиметься кільцями на колонах, складатиметься з тросів загальною довжиною 40 км. Кількість усіх компонентів, тросів, а також різних видів з’єднувальних елементів – 3891, їх сукупна вага – 765 тонн.

Покриття над трибунами НСК `Олімпійський` буде виконано за принципом `велосипедного колеса із спицями`, яке складається з двох зовнішніх стиснутих кілець та внутрішнього розтягнутого кільця, які з’єднані 80 парами радіальних вантів.
Вантові конструкції виготовлені провідним світовим виробником тросів, спеціалізованою англійською компанією `Брайдон Інтернейшнл Лтд`, з високоякісної сталевого дроту із спеціальним гольфановим покриттям. Виробничі потужності з виготовлення тросів та литих з’єднувальних елементів розташовані у Великобританії, Німеччині та Іспанії.

Діаметр канатів – від 13 до 115 мм, довжина – фіксована у відповідності до проекту, підвищені вимоги до точності виготовлення та монтажу металоконструкцій каркасу. Для радіальних вантів використовуються канати діаметрами від 65 до 90 мм, конструкція розтягнутого кільця складається з 10 канатів товщиною 115 мм. Навантаження, яке здатне витримати розтягнуте кільце, складає більше 13 500 тон. Для об’єднання окремих тросів в вантову конструкцію покриття виготовлено понад 22 тисячі литих з’єднувальних елементів.

Монтаж вантової системи виконується у два етапи: спочатку на трибунах стадіону в спеціальні дерев`яні короби розкладаються ванти із з`єднанням усіх вузлів між собою, а потім здійснюється основний підйом вантів одночасно на 80 осях. Основний підйом виконується за допомогою 160 пар спеціальних гідродомкратів потужністю від 50 до 200 тон, встановлених на верхньому і нижньому стиснутих кільцях.

Наступним етапом реалізації покриття над трибунами стадіону після встановлення тросової системи стане монтаж мембранного покриття, який розпочнеться на початку 2011 року.

http://ukraine2012.gov.ua/
Ідентифікатор: 7962