Купівельна активність на світовому ринку металобрухту знизилася, але ціни все одно залишаються високими

Купівельна активність на світовому ринку металобрухту знизилася, але ціни все одно залишаються високими

Підйом цін на металобрухт на світовому ринку, що тривав з кінця червня, схоже, досяг піку або, принаймні, наблизився до нього. Східноазіатські і турецькі компанії, активно купували сировину протягом серпня, накопичили запас на вересень-жовтень і відповідно зменшили обсяги закупівель, що, природно, позначилося на рівні цін.
Слабкість останнім часом спостерігається, насамперед, на далекосхідному ринку. Тайванські, корейські та в`єтнамські металурги на початку вересня зменшили активність, оскільки забезпечені ломом на кілька тижнів наперед. Внаслідок цього американським і європейським постачальникам довелося піти на поступки. Вартість матеріалу HMS № 1 при відправці в контейнерах знизилася в порівнянні з кінцем серпня, в середньому, на $ 10 за т і знаходиться, в основному, в інтервалі $ 380-395 за т CFR. При поставках `навалом` деякі трейдери, як і раніше пропонують аналогічний матеріал за цінами, що доходить до $ 420 за т CFR, але реальні угоди, як правило, полягають з розрахунку не більше $ 410 за т CFR.
Трохи знизилися внутрішні ціни останнім часом і в Японії, де національні металургійні заводи, теж поповнили останнім часом запаси сировини, зменшили обсяги закупівель. Крім того, впав попит на японський брухт за кордоном, а ціни на матеріал Н2 складають в даний час менш $ 360 за т FAS у порівнянні з $ 370-377 за т FAS в перших числах місяця. Втім, японські аналітики очікують збільшення обсягів виплавки сталі на міні-заводах протягом вересня і передбачають досить швидке відновлення зростання цін на сировину.
Відносно високий попит і стабільні ціни спостерігаються поки що тільки в Індії, де місцеві виробники сталі планують підвищення котирувань на четвертий квартал і тому готові купувати дороге сировину. У Китаї вартість імпортного HMS № 1 теж може досягати $ 410-420 за т CFR, але місцевий ринок виявився дезорганізовані внаслідок недавнього рішення влади про обмеження обсягів виплавки сталі в цілях економії електроенергії. З одного боку, це призведе до скорочення попиту на металобрухт, хоча і не дуже значного, так як більшість підприємств, змушених призупинити або скоротити виробництво, використовують як сировину залізну руду, але, з іншого, створює сприятливі умови для підвищення цін на брухт у зв`язку з подорожчанням довгомірного прокату на внутрішньому ринку. Згідно з повідомленнями китайських джерел, в останні дні металобрухт на місцевому ринку, дійсно, злегка піднявся в ціні, але імпортні котирування залишаються поки що на колишньому рівні.
Суперечливі тенденції спостерігаються і в Туреччині. Американські трейдери підвищили вартість брухту HMS № 1 & 2 (80:20) до близько $ 405 за т CFR, але їх почин не був підтриманий ні споживачами, ані більшістю постачальників з Європи та СНД. Котирування на європейський матеріал HMS № 1 & 2 (70:30) і російський А3 знаходяться в інтервалі від менш $ 390 до трохи більше $ 395 за т CFR, злегка знизившись в порівнянні з початком місяця. Максимальний обсяг закупівель брухту турецькими компаніями вже явно пройшов, всі вони забезпечені сировиною, щонайменше, до середини жовтня, так що в найближчі кілька тижнів активність на цьому ринку навряд чи буде високою.
Скорочення експортних поставок в Азію і Туреччину позначилося і на стані внутрішніх ринків ЄС і США. На півдні Європи металобрухт у вересні подорожчав, приблизно, на 10 євро за т, хоча очікувався набагато більш істотний підйом - до 30 євро за т. В Італії вартість HMS № 1 & 2 становить порядку 290-300 євро за т з доставкою і навряд чи перевершить цей кордон до жовтня.
Аналогічно, і в США трейдери, раніше планували підвищити ціни на основні сорти брухту на $ 30-40 за довгу т (1016 кг), були змушені обмежитися $ 10-20 за т, а деякі компанії змогли закупити сировину і на серпневих умовах. Як повідомляють американські аналітики, обсяг вересневих закупівель металобрухту виявився набагато менше очікуваного. Більшість міні-заводів в країні поки не збираються збільшувати завантаження виробничих потужностей і вважають за краще підтримувати мінімальний рівень запасів сировини. Обстановка ж у національній будівельної галузі, як і раніше залишається безрадісною. У зв`язку з цим деякі фахівці очікують здешевлення металобрухту в жовтні.
Тим не менше, серйозний спад ринку металобрухту, схоже, не загрожує. За словами американських трейдерів, збори брухту в країні як і раніше значно поступаються докризового рівня. При цьому, якщо надходження промислового брухту в цілому відновилися, то старого збирається майже вдвічі менше, ніж, скажімо, в 2007 році. Тому ніякого надлишку пропозиції металобрухту на світовому ринку в найближчі місяці, очевидно, не будуть, а ціни після нетривалого періоду зниження котирувань знову підуть вгору, як тільки відновиться попит в Азії, Туреччини або США. Мабуть, це станеться десь через місяць-півтора.


Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 7925