Темпи зростання компанії Bosch перевищили намічені

Групі компаній Bosch вдалося перевищити заплановані на 2011 рік темпи зростання. За попередніми даними, за минулий рік обсяг продажів компанії-постачальника технологій та послуг склав 51,4 млрд євро, що на 8,8% більше, ніж у 2010 році. `У наш ювілейний рік нам вдалося сильно вирости, і це незважаючи на такі несприятливі події, як великі державні борги, криза євро, а також катастрофа в Японії з її драматичними наслідками`, - заявив голова правління Франц Ференбах. Компанія вперше з 2000 року
досягла таких темпів зростання.

Додаткові витрати привели до того, що прибуток до вирахування податків
склав 5%, в результаті чого компанія трохи відхилилася від запланованого коридору в 7-8%.

`Ми цілком задоволені таким результатом. Якби не додаткові витрати, ми б уклалися в задані рамки`, - повідомив Ференбах. До таких витрат він відніс збільшення вартості матеріалів, значні стартові інвестиції в нові сфери діяльності компанії, такі як електромобільні технології та відновлювальні джерела енергії, а також переоцінку вартості
активів підрозділу сонячної енергетики в бік їх зменшення.

Чисельність персоналу вперше досягла 300 тис. чоловік.
У результаті активного розвитку бізнесу число співробітників в компанії по всьому світу збільшилася майже на 20 тис. і на 1 січня 2012 року склало більше 303 тис. чоловік. Найбільше чисельність персоналу зросла в Європі. Кількість працівників там збільшилася більш ніж на 10 300 осіб. У одній тільки Німеччині було додатково прийнято на роботу близько 5200 чоловік, в Угорщині - 1700, у Туреччині - 1600. Крім того, істотне збільшення персоналу було зафіксовано у Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, що швидко розвивається. Там в компанії Bosch тепер працює на 8200 працівників більше, ніж рік тому. У Північній і Південній Америці число співробітників в Bosch збільшилося на 1200 осіб.

Міжнародна присутність компанії ще більше посилилося
У 2011 році обсяги продажів групи компаній Bosch збільшилися у всіх
найважливіших економічних регіонах світу: у Європі зростання досяг 9,5%, що
складає 30 млрд євро. Особливо слід відзначити успіхи в Німеччині, де продажі зросли на 10% до 12 млрд євро. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні компанії вдалося збільшити продажі приблизно на 9%, приблизно до 12 млрд євро, а в Америці на 7%, до 9 млрд євро.

Зокрема, минулого року компанія Bosch посилила свою міжнародну
присутність в Сучжоу (КНР) за рахунок розширення виробництва пристроїв
управління гальмівними системами. У В`єтнамі Bosch організував виробниче підприємство з випуску штовхаючих ременів для варіаторів (CVT трансмісій) і відкрив свій перший в Південно-Східній Азії центр розробки програмного забезпечення.

Розширено всі напрямки діяльності
Зростання показників забезпечився розвитком усіх трьох напрямків діяльності компанії. Продажі автомобільного устаткування вперше досягли суми в 30 млрд євро, зростання прибутку в цій галузі, порівняно з минулим роком, склав близько 8%. Найбільше збільшення - 20% (до 8 млрд євро) - було зафіксовано у виробництві промислового устаткування. Сектор споживчих товарів і будівельних технологій продовжив безперервне зростання, в результаті продажі виросли на 4,3% (до 13 млрд євро).

Спаду світової економіки не буде. У 2012 році намічається подальше зростання компанії
За прогнозами Bosch, світова економіка в 2012 році продовжить слабшати, однак рецесії не буде. З урахуванням того, що в 2011 році світовий економічний ріст склав близько 3,2%, в компанії очікують, що в 2012 році цей показник буде не нижче 2,5%. Відносно ситуації в Європі Франц Ференбах сказав наступне: `Чого нам очікувати, стагнації або навіть рецесії, багато в чому залежить від того, наскільки правильно і своєчасно в єврозоні будуть проводитися необхідні реформи`. Враховуючи ці обставини, група компаній Bosch чекає зростання
продажів в межах 3-5%. Швидше за все, більша їх частина припаде на Азіатсько-Тихоокеанський регіон. Однак, на думку керівництва компанії, можливості для подальшого зростання є і на американському континенті.

Число співробітників, як очікується, збільшиться з усього світу. У Німеччині, однак, чисельність персоналу збережеться приблизно на тому ж рівні.

Підтвердження правильності обраної стратегії
Для Bosch всі ці позитивні зміни, як по секторах виробництва, так і по регіонах, є очевидним доказом правильності вибраної стратегії. `Ми дотримуємося нашої стратегії. Завдяки об`ємному портфоліо, наявності мережі представництв у всіх регіонах світу і інноваційним потенціалом наша компанія максимально використовує всі відкриті перед нею можливості, яких як і раніше багато`, - заявив Ференбах. Відповідно, Bosch продовжить розширювати сфери діяльності в регіонах, що розвиваються, насамперед у Азіатсько-Тихоокеанському. У 2012 році компанія має намір розмістити там близько 30% своїх загальносвітових інвестицій. Найбільша частка буде вкладена в Китай та Індію. В основному вкладення будуть спрямовані на підтримку виробництва автомобільного устаткування. Присутність компанії в країнах Східної Європи також збільшиться. Зокрема, у Сербії планується побудувати завод з виробництва систем очищення
автомобільного скла.
У той же час Bosch розширює напрямки своєї виробничої діяльності. Сфера відновлювальних джерел енергії - лише один з прикладів. `Незважаючи на непросту ситуацію, що склалася в економіці на сьогоднішній день, наша довгострокова мета - стати одним з лідерів ринку поновлюваних джерел енергії`, - повідомив Ференбах. Він вважає, що перехід на нові види енергії вельми перспективний. Але для реалізації цих перспектив необхідно, щоб політики розробили надійну правову базу, на основі якої можна буде створювати планування, а також втілювати в життя опрацьовану концепцію
з чітко позначеними етапами реалізації планів. `Перехід на нові види енергії - це довгострокова мета для всіх нас. І досягти її можна, тільки якщо в роботі візьмуть участь всі: і бізнесмени, і політики, і громадянське суспільство`.

Інноваційні перспективи як і раніше на високому рівні
У 2011 році Bosch витратив понад 4 млрд євро на науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи. Станом на 1 січня 2012 року у відділах НДДКР компанії працює приблизно 39 тис. фахівців. Це приблизно на 4500 осіб більше, ніж торік. В одному лише Азіатсько-Тихоокеанському регіоні в сфері наукових досліджень було задіяно більше 2500 нових співробітників. А кількість заявок на патенти зросла на 260, досягши показника вище 4100, що складає 16 заявок за один робочий день.
Група Bosch активізує роботу в тих напрямках, які найбільш важливі для майбутнього компанії, наприклад, у сфері електромобілів або так званого Інтернету речей і послуг. На розвиток електромобільних напрямку компанія щорічно витрачає 400 млн євро. Очікується, що до 2013 року 21 проект гібридних і повністю електричних приводів надійде в серійне виробництво на 13 автомобілебудівних підприємствах. Bosch також виробляє електродвигуни для велосипедів, а в майбутньому планує розпочати їх виробництво і для електричних скутерів. Компанія успішно стартувала на цьому новому для себе ринку, продавши в 2011 році 70 тис. приводних систем для 30 різних марок
велосипедів.

Більше можливостей завдяки `Інтернету речей та послуг`
Франц Ференбах впевнений, що Інтернет кардинально змінить умови конкуренції. Погоджуючись з тим, що класичний бізнес з продажу апаратного та програмного забезпечення залишиться основним двигуном зростання ще на довгі роки, Bosch має намір все більше використовувати технічний потенціал мережі Інтернет. Цим і пояснюється те, що компанія активізувала розробки у сфері `Інтернету речей та послуг`. З тих пір як торік була придбана компанія `inubit AG`, Bosch набрав у свою команду 450 фахівців для роботи в цій сфері.
Одним із прикладів `Інтернету речей та послуг` є платформа управління та контролю енергопостачанням, над якою зараз працює компанія. Ця платформа служить для моніторингу і управління потоками електричної енергії на будівельних об`єктах. У майбутньому ця послуга буде пропонуватися компанією Bosch Energy and Building Solutions GmbH, заснованої в 2011 році. Новий підрозділ спеціалізується на енергозберігаючих рішеннях для комерційних споживачів, таких як промислові підприємства, лікарні та адміністративно-господарські організації.
Думка редакції може відрізнятися від думки автора.
0800 300 73 XX XX 0800 300 7337
0800 300 73 XX XX +380 44 490 2484
Ідентифікатор: 9739