Рівень ділової активності на ринку плоского прокату Східної Азії залишається низьким

BAU.ua 19 травня 2011 р. о 20:27

Минуло вже більше двох місяців з часу катастрофічного землетрусу і аварії на АЕС `Фукусіма-1` в Японії, однак економіка країни ще не оговталася від цього удару. Найбільші втрати продовжує нести автомобільна промисловість, на яку припадає близько 30% національного споживання сталевої продукції.
У квітні обсяги продажів автомобілів в Японії впали до найнижчого рівня за весь час поки збирається ця статистика. Потужності автозаводів завантажені в середньому на 50% через хронічну нестачу комплектуючих. Корпорація Toyota повідомляє, що в червні має намір збільшити цей показник до 70% від лютневого рівня, але повного відновлення, можливо, доведеться чекати до кінця року. Nissan налаштована більш оптимістично, плануючи повне подолання всіх наслідків катастрофи до жовтня.
Так чи інакше, попит на сталеву продукцію, перш за все, листовий прокат в Японії значно скоротився. Корпорація Nippon Steel заявила про намір зменшити обсяг виплавки стали в другому кварталі на 8% в порівнянні з попереднім місячним періодом. Всі основні виробники в останні кілька тижнів скоротили випуск плоского прокату, переорієнтувавши потужності на виготовлення балок, паль і іншої продукції будівельного призначення, а й на неї зараз попит недостатньо високий. Відновлювальні роботи, які, як очікувалося, почнуться вже в травні, відкладаються на все більш пізній термін, практично не ведеться будівництво і тимчасового житла для людей, що позбулися даху над головою 11 березня або відселених з околиць аварійної атомної станції.
Слабкість ринку стали тягне ціни на прокат вниз, проте металурги не схильні поступатися з-за високого рівня витрат. Вартість залізної руди та коксівного вугілля додала у другому кварталі більш 30% і, швидше за все, не зазнає особливих змін у липні. Провідні японські корпорації планували підвищити ціни на плоский прокат у квітні на 20 тис. ієн за т, реально добилися збільшення ціни на 5 тис. ієн за т і підстав для відступу не вбачають. Тим більше, що продукція з Кореї і Тайваню поставляється до Японії за досить високими цінами, помітно піднявся в порівнянні з першим кварталом. Наприклад, вартість гарячекатаних рулонів автомобільного якості складає на місцевому ринку $ 925-990 за т з доставкою як для імпортної, так і для місцевої продукції.
Тим не менш, недвозначний сигнал ринку подала компанія Tokyo Steel Manufacturing, що опустилася червневі котирування на весь асортимент своєї продукції на 4-5 тис. ієн ($ 50-62) за т. Зокрема, гарячекатані рулони вона тепер пропонує за базовою ціною близько $ 830 за т FOT.
У цій ситуації японські компанії зацікавлені в розширенні обсягів експорту, проте пропонована ними продукція, як правило, відрізняється високою вартістю. Nippon Steel все ще не відмовилася від наміру підняти ціни на гарячий прокат до $ 850 за т FOB до кінця другого кварталу. За даними трейдерів, японські експортери пропонують комерційні гарячекатані рулони по $ 770-780 за т FOB, хоча, як відзначають спостерігачі, при укладанні реальних угод котирування можуть бути знижені до $ 720-730 за т FOB, майже до рівня китайської продукції. Китайці в середині травня якраз знову підняли ціни на свою експортну продукцію, відреагувавши на подорожчання російського прокату. Нинішні котирування на гарячекатані рулони становлять у них близько $ 700-720 за т FOB.
Однак основна проблема східноазіатських експортерів полягає в тому, що попит на плоский прокат в усьому регіоні знаходиться на низькому рівні. За оцінками аналітиків, запаси продукції у дистриб`юторів і кінцевих споживачів майже скрізь невеликі, але ніхто не поспішає з новими закупівлями. Більша частина угод укладається на поставки невеликих партій продукції, які купуються для поточного споживання. Експорно-орієнтована економіка держав Східної та Південно-Східної Азії ніяк не може прийти в себе з-за депресії в Європі і невизначену ситуацію у США, а програми стимулювання економіки за допомогою держінвестицій були повністю згорнуті ще в минулому році внаслідок вичерпання фінансових резервів. Щодо благополучної на загальному тлі виглядає тільки Корея, однак місцевий ринок сталі переповнений внаслідок активних закупівель у березні-квітні. До того ж, на корейський ринок прагнуть зараз всі виробники, включаючи індійських і російських, що, звичайно, збиває ціни. Принаймні, корейські покупці (як, втім, і компанії в інших країнах регіону) очікують у другій половині травня подальшого зниження котирувань. Крім того, очікується, що ряд місцевих металургійних компаній скоротять внутрішні котирування в червні-липні.
Вартість корейського і тайванського гарячого прокату варіює в країнах Південно-Східної Азії в інтервалі $ 750-780 за т CFR, приблизно на цей же рівень вийшли і російські постачальники після недавнього підвищення цін. Цінова перевага залишається за китайцями, які, очевидно, будуть відстоювати його і в наступні місяці. Аналітики вважають, що металургам все ж таки вдасться уникнути в доступному для огляду майбутньому нового спаду, але зростання навряд чи можливий до початку активізації попиту. А це, судячи з усього, відбудеться не раніше серпня-вересня.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу