Зростання цін на ринку металобрухту сповільнилося, але в грудні прогнозується продовження підйому

BAU.ua 30 листопада 2010 р. о 20:11

До кінця листопада попит на металобрухт на основних ринках почав знижуватися. За словами одного трейдера, до того часу цей матеріал закупили всі, хто хотів, так що гострої потреби в продовженні операцій більше ні в кого не виникало. В Азії на ринку залишилися тільки великі корейські та китайські компанії, що купують металобрухт для покриття поточних потреб. У той же час, металурги з В`єтнаму та інших країн АСЕАН практично призупинили закупівлі. У Туреччині попит на брухт впав перед Курбан-Байрамом (16-20 листопада), та так і не відновився до цих пір.
Тим не менш, постачальники продовжують піднімати котирування незважаючи на те, що останнім часом вони прийняли `віртуальний` характер. На азіатському ринку вартість металобрухту HMS № 1 & 2 (80:20) при поставках в контейнерах досягла $ 400-410 за т CFR, а при великотоннажних поставках - $ 420-430 за т CFR. Підвищилися ціни і на японський брухт. На внутрішньому ринку деякі заводи набувають матеріал Н2 по $ 390-400 за т з доставкою, а експортні котирування для корейських і китайських покупців перевищили $ 375 за т FOB. При цьому, трейдерів не зупиняє те, що споживачі, виходячи з поточних цін на довгомірний прокат у регіоні, готові платити не більше $ 400 за т CFR.
Схожа ситуація склалася і в Туреччині. Ціни на HMS № 1 & 2 (80:20) європейського походження і російський лом А3 в кінці листопада перевищили позначку $ 395 за т CFR. Американський матеріал попитом не користується, проте експортери відмовляються опускати котирування нижче $ 400 за т CFR. Постачальники не сумніваються в тому, що споживачам незабаром доведеться прийняти їх умови.
Дійсно, за всіма ознаками, в грудні зростання цін на світовому ринку металобрухту продовжиться. Перш за все, це має відбутися через сезонний фактор. Починається зима, коли збори брухту скоротяться з природних причин, при цьому, більшість споживачів у листопаді забезпечили себе сировиною, максимум, до кінця року.
Серйозно повинні вплинути на обсяг пропозиції та свята - Різдво в західних країнах, яке плавно перейде в новорічні урочистості в країнах СНД. Майже місяць - з середини грудня до середини січня - значна частина експортерів брухту буде святкувати, так що азіатським і турецьким металургам потрібно запастись сировиною заздалегідь. У зв`язку з цим в першій половині грудня очікується нова хвиля закупівель, яка пройдеться по всіх основних ринків.
Ще одним чинником, що сприяє подорожчанню металобрухту на світовому ринку, є його висока вартість в країнах-експортерах. У Японії компанія Tokyo Steel Manufacturing, найбільший споживач цієї сировини в країні, в листопаді чотири рази піднімала закупівельні ціни на брухт. У США в грудні очікується збільшення на $ 10-20 за т у зв`язку з накопиченням запасів сировини місцевими компаніями. З аналогічної причини дорожчає лом і в Західній Європі. Іспанські та італійські міні-заводи дуже інтенсивно скуповують металобрухт, формуючи зимові резерви. Вартість HMS № 1 & 2 (80:20), при цьому, досягла в обох країнах $ 375-395 за т з доставкою.
Раніше ціни на металобрухт стримувалися слабкістю ринку довгомірного прокату, проте останнім часом і на цьому напрямку позначилися зрушення на краще. У Східній Азії вартість арматури в порівнянні з серединою вересня додала близько $ 15-25 за т. Не дивлячись на відносно низький попит зросли внутрішні ціни на конструкційну сталь у Китаї, Японії, В`єтнамі ... Це, безумовно, допоможе металургам прийняти більш високі витрати на сировину. У Туреччині також пішли в ріст внутрішні ціни, та й експортери арматури мають намір підвищити котирування на грудень-січень.
Нарешті, ціни на металобрухт на світовому ринку ростуть в силу загальних очікувань. Багато трейдерів притримують матеріал, розраховуючи продати його дорожче в майбутньому, тоді як металургійні компанії зацікавлені в якомога швидших закупівлі, оскільки відстрочка може обійтися їм дуже дорого.
Звичайно, в нинішніх умовах важко розраховувати на зліт цін на металобрухт - для цього ринок довгомірного прокату в Східній Азії і на Близькому Сході все ж недостатньо сильний. Але підвищення на $ 20-30 за т протягом місяця виглядає цілком реальним.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/

Останні новини розділу