Азіатські металургійні компанії розраховують підняти ціни на плоский прокат у середині лютого

Азіатські металургійні компанії розраховують підняти ціни на плоский прокат у середині лютого

Сьогодні далекосхідні країни святкують Новий рік за китайським календарем. У зв`язку з цим будь-яка активність на регіональному ринку стали припиняється, як мінімум, на тиждень, а реально майже до середини поточного місяця. Настрої у азіатських сталеливарних компаній, при цьому, важко назвати святковими. У січні Східна Азія відставала від інших регіонів світу за темпами зростання цін на плоский прокат, в той час як регіональних металургів чекає різке збільшення витрат на залізну руду і коксівне вугілля в другому кварталі. Японські компанії Nippon Steel і JFE Steel вже повідомили, що очікують зниження прибутку в поточному календарному році в порівнянні з попередніми плановими показниками на 12 і 23% відповідно.

Втім, постачальники сподіваються, що після свят їм вдасться підняти ціни на сталеву продукцію. Зокрема, китайські і тайванські компанії, які на лютий пропонують гарячекатані рулони на рівні $ 700-710 за т FOB, збираються підвищити березневі котирування, щонайменше, до $ 750 за т FOB. Nippon Steel оголосила про намір збільшити вартість своєї листової продукції для внутрішніх споживачів в лютому на 5 тис. ієн (більш ніж на $ 60) за т, а корейська Posco додає до котирувань на суднобудівний товстий аркуш близько $ 45 за т, а також скасовує знижки для покупців гарячекатаних рулонів всередині країни і за кордоном. Судячи з усього, японські експортери планують підвищити ціни на гарячий прокат для покупців в Кореї і країнах Південно-Східної Азії до $ 780-800 за т CFR. Нові контракти на постачання оцинкованої сталі пропонується укладати з розрахунку базової ціни $ 900 за т FOB.

Однак реалізувати всі ці плани на практиці азіатським металургам, мабуть, буде нелегко. Перш за все, попит на плоский прокат в регіоні не був вражаючим в січні і навряд чи істотно зросте після свят. Принаймні, східноазійські аналітики останнім часом аж ніяк не страждають безоглядним оптимізмом. Більшість споживачів у регіоні поки мають намір проводити обережну політику і не поспішати з масованими закупівлями.

Крім того, серйозною проблемою для регіональних виробників є надлишок пропозиції. Китай, Японія, Корея в минулому році суттєво наростили обсяги виплавки сталі і експорту плоского прокату. Дуже складна ситуація, зокрема, створилася на регіональному ринку суднобудівної сталі. Незважаючи на те, що найбільші суднобудівні компанії Японії, Кореї і Китаю в поточному році планують зростання виробництва більш ніж на 10%, металургам буде не просто знайти збут для своєї продукції. Так, намір Posco підвищити ціни на судновий лист до близько $ 820 за т EXW (з урахуванням знижки для прямих контрактів) може бути поставлене під питання через високу конкуренцію з боку китайських і японських компаній, готових продавати аналогічний матеріал по $ 800 за т CFR і FOB відповідно.

Надлишки продукції на регіональному ринку змушують азіатських металургів активніше шукати ринки збуту в інших регіонах. Зокрема, індійські компанії повідомляли в кінці січня про пропозиції на поставку китайського гарячого прокату за $ 770-800 за т CFR. Поки з урахуванням всіх витрат на розмитнення і доставку ця продукція обходиться кінцевим споживачам дещо дорожче місцевої, однак на початку лютого всі провідні індійські компанії оголосили про підвищення цін на плоский прокат на $ 50-100 за т. У результаті середня вартість гарячекатаних рулонів досягне $ 860 за т EXW (без ПДВ). До кінця січня китайські гарячекатані рулони пропонувалися також до європейських країн, а оцинкована сталь - у США і деякі країни Близького Сходу.

У цій неясною ситуації пауза буде, мабуть, корисної для східноазіатських металургів. Судячи з усього, до середини лютого стане більш-менш зрозуміло, чи приймуть європейські споживачі різкий підйом квітневих котирувань на плоский прокат, і чи не станеться відступу від заявлених позицій на Близькому Сході. Не виключено, що азіатським компаніям доведеться стримати свої апетити, щоб зберегти конкурентоспроможність при здійсненні поставок за межі свого регіону.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8490