Американські металургійні компанії намагаються зупинити зниження цін на внутрішньому ринку, заявляючи про підвищеннях

Американські металургійні компанії намагаються зупинити зниження цін на внутрішньому ринку, заявляючи про підвищеннях

Недавні вибори в Конгрес в США, виграні опозиційної Республіканської партією, мало що змінили в очікуваннях експертів щодо найближчих перспектив розвитку економіки США. Швидше, ці очікування навіть погіршилися, оскільки республіканці завжди виступали за обмеження бюджетних витрат, а отже, ймовірність розширення державних інвестицій, здатних принести нові замовлення промисловцям і будівельникам, тільки знизилася. Більшість фахівців тепер вважають, що в 2011 році США будуть продовжувати повільний і важкий вихід з кризи з збереженням високого рівня безробіття.
У відносно будівельного сектора прогнози про поліпшення ситуації переносяться на 2012 рік. На сьогоднішній день в країні пустує близько 25% площ у секторі комерційної нерухомості і, за оцінками ряду аналітиків, цей показник суттєво не зменшиться протягом всього майбутнього року. У житловому будівництві стан трохи кращий, але активізація попиту на довгомірний прокат очікується аж ніяк не раніше березня.
Видиме споживання сталевої продукції залишається низьким. Дистрибутори і кінцеві споживачі прагнуть підтримувати запаси прокату на мінімальному рівні, причому, процес розвантаження складів ще не завершився. Американські металургійні компанії змушені обмежувати обсяг пропозиції. Рівень завантаження потужностей в галузі, в першому півріччі поточного року стабільно перевищував 70%, скоротився в перший тиждень листопада до 67,0%.
При цьому, певне невдоволення в промислових колах викликала нещодавня новина про прибуття в США першої партії слябів з бразильського заводу CSA, що належить місцевій компанії Vale і німецької Thyssen Krupp, в жовтні оголосила про запуск свого прокатного підприємства в штаті Алабама потужністю 3 млн. т на рік . Загальний зміст коментарів полягає, приблизно, в наступному: на ринку плоского прокату і без того надлишок пропозиції, а тут ще новий гравець з`явився.
Тим не менш, на початку листопада американські виробники довгомірного й плоского прокату дружно оголосили про підвищення грудневих цін. У секторі конструкційної сталі ініціативу проявив провідний виробник компанія Nucor, яка оголосила про збільшення вартості довгомірної продукції на $ 20 за коротку т ($ 22 за метричну т). В якості обгрунтування представники компанії заявили про подорожчання металобрухту в листопаді.
Станом на початок листопада американські виробники арматури офіційно пропонували свою продукцію, приблизно, по $ 685-695 за метричну т EXW. Однак, за словами трейдерів, реальні ринкові ціни відповідали $ 650-670 за т EXW. Так як попереду зима, коли попит з боку будівельної галузі переживає сезонний спад, більшість фахівців сумніваються, що металургам вдасться наполягти на своєму. У кращому випадку вони хіба що зможуть дещо підвищити ціни на спотовому ринку, привівши їх у більшу відповідність з нинішніми офіційними котируваннями.
Аналогічні сумніви висловлюються і щодо планованого на грудень підвищення цін на плоский прокат у розмірі $ 30-40 за коротку т ($ 33-44). Тут першою зважився переломити негативну тенденцію другорядний гравець - компанія Duferco-Farrell, яка на початку листопада повідомила про встановлення мінімальних відпускних цін на гарячекатані рулони в розмірі $ 560 за коротку т ($ 617), а на холоднокатані - $ 660 за коротку т ($ 728). Спотові ціни на гарячий прокат, між тим, безперервно знижувалися на американському ринку з травня і в кінці жовтня - початку листопада становили $ 570-580 за метричну т EXW. За словами деяких трейдерів, при бажанні можна було знайти гарячекатані рулони і по $ 555 за т EXW. Деякі компанії восени почали експортувати свою продукцію в ЄС і Південну Америку, пропонуючи свій гарячий прокат по $ 570-600 за т FOB.
Тим не менш, почин Duferco-Farrell підтримали всі найбільші виробники плоского прокату в США. На їхню думку, оголошення про підйом цін може змусити споживачів і дистриб`юторів прийняти рішення про відновлення закупівель. Раніше покупці до цього не прагнули, оскільки в умовах падаючих цін будь-яка затримка була в їх користь.
Як вважають американські аналітики, підвищення цін на плоский прокат мало б більший сенс з 1 січня. Зараз же воно може бути `саботували` дрібними постачальниками, які прагнуть розширити продаж в кінці року, щоб показати зростання доходів по завершенню періоду. Запаси сталевої продукції в американських покупців плоского прокату, дійсно, дуже низькі, проте їм потрібна вагома причина, щоб взятися за їх поповнення. Втім, якщо металурги зможуть наполягти на своєму і підштовхнути споживачів до потрібного рішення, це може бути сприйняте як позитивного сигналу виробниками плоского прокату і в інших регіонах світу.

Віктор Тарнавський
http://www.rusmet.ru/
Ідентифікатор: 8189